Felipe Massa&Kimi Räikkönen
Felipe Massa&Kimi Räikkönen
Versenynaptár 2009

Ausztrál Nagydíj:
2009. március 29.
Maláj Nagydíj:
2009. április 5.
Kínai Nagydíj:
2009. április 19.
Bahreini Nagydíj:
2009. április 26.
Spanyol Nagydíj:
2009. május 10.
Monacoi Nagydíj:
2009. május 24.
Török Nagydíj:
2009. június 7.
Brit Nagydíj:
2009. június 21.
Német Nagydíj:
2009. július 12.
Magyar Nagydíj:
2009. július 26.
Európa Nagydíj:
2009. augusztus 23.
Belga Nagydíj:
2009. augusztus 30.
Olasz Nagydíj:
2009. szeptember 13.
Szingapúri Nagydíj:
2009. szeptember 27.
Japán Nagydíj:
2009. október 4.
Brazil Nagydíj:
2009. október 18.
ABU DHABI Nagydíj:
2009. november 1.

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hányan vagyunk?
Indulás: 2007-10-10
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Forma 1
 
Ferrari
 
Az aktív pilóták hivatalos oldala
 
Csapatok hivatalos honlapja
 
Szavazás
Ki a kedvenc pilótád?

Kimi Räikkönen
Felipe Massa
Lewis Hamilton
Fernando Alonso
Heikki Kovalainen
Sebastian Vettel
Robert Kubica
Valaki más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Kimi és Felipe eredményei 2008-ban
 
Kimi és Felipe legutóbbi eredménye

Brazília:

Räikkönen: 6.

Fisichella: 11.

 
-Hírek
-Hírek : Az eső elmosta a maláj futamot, Buttoné a győzelem

Az eső elmosta a maláj futamot, Buttoné a győzelem

  2009.04.05. 14:37

Száraz pályán rajtolt el a Forma-1-es mezőny a Maláj Nagydíjon, ám egy tartós zivatar a futam második felében teljesen ellehetetlenítette a versenyzést. A körözést félbeszakították, majd jó negyven perc várakozás után a versenyirányítás bejelentette, véglegesen leintik a versenyt. A győzelem Jenson Buttoné lett, a pontszerzők fele pontszámmal gazdagodtak.


Az időjósok már napokkal a maláj futam előtt esőt jósoltak vasárnapra, és az F1-es összecsapást néhány órával megelőző GP2-es sprintversenyt el is verte egy kiadós zivatar.

Ennek ellenére a királykategória tagjai száraz aszfalton sorakozhattak fel a 11. Maláj Nagydíj rajtjára, ám a pálya felett vészjósló felhők gyülekeztek. Sőt, Nick Heidfelddel rádión a start előtt néhány perccel azt közölték, hogy negyed órán belül eső várható.

Ezek a jóslatok persze nem mindig szoktak beválni, de az égre pillantva ezúttal a szokottnál nagyobb komolysággal kellett kezelni ezt az információt. Éppen emiatt a többség lágyabb keverékű gumival rajtolt, hiszen azok rövid távon jobb teljesítményre képesek.

Az egyébként a mezőnyből kimagasló Brawn-Mercedeseknek a jelek szerint egy futamon csak az egyik pilótájuk tud jól elrajtolni. Ausztráliában Rubens Barrichello aludt el, ezúttal pedig a pole pozíciós Jenson Button ragadt be. Illetve a negyedik helyről startoló Nico Rosberg lódult meg kiválóan, a Williams német pilótája az előtte lévő Jarno Trullit körbeautózta, majd a célegyenes végi első kanyarban kifékezte Buttont, így átvette a vezetést. A poros ívre szoruló Button kicsit meg is csúszott, így Trulli is elmehetett mellette a Toyotával.

Mindeközben a váltócsere miatt a negyedikről a kilencedik helyre visszasorolt Barrichello is remekül rajtolt el, a brazil felugrott az ötödik helyre, majd miután nagy nehezen áthámozta magát Fernando Alonso Renault-ján, már a harmadik helyen autózó csapattársa nyakán loholt.

Robert Kubica viszont el sem tudott indulni, autójában a BMW motor ugyanis megadta magát, de a lengyelt szerencsére ki tudták kerülni a mögüle rajtolók, így a tömegbaleset elmaradt. Heikki Kovalainen versenye ezúttal sem tartott túl sokáig, a McLaren-Mercedes finnje ezúttal Malajziában sem élte túl az első kört.

Az élen Nico Rosberg stabilizálta első helyét, Trullira pedig a két Brawn GP-s autó nem jelentett komolyabb veszélyt. Az ötödik helyen a nehezebb autóval rajtoló Alonso összefogta a mögötte lévőket. Az idén bevezetett aerodinamikai szabályoknak köszönhetően azonban nem kellett attól tartani, hogy hosszú körökön keresztül egymás mögött vonatoznak az érintettek.

Kimi Räikkönen még viszonylag könnyedén, egy remek manőverrel el tudott menni a spanyol mellett, de Mark Webbernek már jobban meggyűlt a baja a mezőny egyetlen kétszeres világbajnokával, ám végül a Red Bull Racing versenyzője is előzni tudott.

Elsőként Sebastian Vettel állt ki tankolni, ami nem volt meglepő, hiszen az ő autója volt a legkönnyebb, majd a 15. körben az éllovas Rosberg is meglátogatta szerelőit. A kevesebb üzemanyaggal elrajtoló pilóták is sorra kiálltak, de mindannyian újabb szett lágy gumit kaptak. A Ferrari viszont húzott egy merészet, Räikkönen autójára ugyanis felkerültek az extrém esőgumik.

Néhány körig ez azonban öngyilkos taktikának tűnt, de a 22. kör környékén elkezdett esni. Addigra azonban a finn Ferrariján a száraz pályán tönkrementek az esőgumik, így Räikkönen jócskán visszaesett.

A kerékcserék után Button vette át a vezetést Rosberg, Trulli és Barrichello előtt, vagyis azok álltak vissza az élre, akik a száraz pályán is az élmezőnyben voltak. Mindenki az esőgumikat tette fel, egyedül Timo Glock vállalta be az köztes, vagyis az intermediate abroncsokat, és mivel az özönvíz váratott magára, a Toyota döntése nagyon jónak tűnt. Olyannyira, hogy a többi pilóta is egymás után ment ki szerelőihez az intermediate szettért.

Mindez ismét felforgatta a mezőnyt, Glock már a második helyen autózott, de 27 körrel a leintés előtt átvette a vezetést, miután Button kiállt tankolni és gumit cserélni. A toyotás azonban nem sokáig élvezhette az első helyet, kiállt tankolni és feltették neki az extrém esőgumikat, hiszen a természet tovább játszadozott a mezőnnyel, ismét erősebben esni kezdett. Éppen akkor, amikor már a komplett mezőny feltette az intermediate abroncsokat, vagyis néhányan egy-két kör után ismét mehettek ki a boxba.

A 32. körben a pályára küldték a biztonsági autót, majd a következő körben piros zászlóval leintették a futamot, mivel helyenként már állt a víz a pályán, többen pedig ki is csúsztak. A mezőny a célegyenesben felsorakozott, néhány pilóta ki is szállt autójából. Ekkor 24 kör volt még hátra a hivatalos versenytávból, de a maximális időhatárig, a két óráig is volt még jó 55 perc.

Ha piros zászlóval megszakítanak egy Forma-1-es versenyt, és a kétórás időlimit lejárta előtt legalább 10 perccel nem lehet újra elrajtoltatni a mezőnyt, akkor a piros zászló meglengetése előtti utolsó teljes kör eredménye alapján kell végeredményt hirdetni.

Jó 25 perces várakozás, evés-ivás után a pilóták elkezdtek visszaülni az autókba, sőt, a rajtrácsra is feltolták az autókat. Az eső azonban nem igazán csillapodott, sőt, mivel maláj idő szerint már elmúlt fél hét, lassan a sötétedéssel is számolniuk kellett a pilótáknak. Egyre valószínűtlenebbnek tűnt, hogy újra elrajtolhat a mezőny.

Nyolc perccel a kétórás limit letelte előtt hivatalosan is bejelentették, hogy a futam nem rajtol újra. Mivel a mezőny nem teljesítette a versenytáv 75 százalékát, ezért a pilóták a szokásos pontok felét kapták meg.

Ha kalandos körülmények között is, de Button megszerezte idei második, pályafutása harmadik Forma-1-es futamgyőzelmét. Nick Heidfeld lett a második, Timo Glock pedig a harmadik.

A Brawn GP a pontok megfelezése ellenére is elszakadt üldözőitől a konstruktőrök versenyében, hiszen Barrichello az ötödik helyen végzett a másik autóval. A Toyota is erős hétvégét zárt, Glock mögött Trulli negyedik lett. A maradék pontokon Mark Webber, Hamilton és Rosberg osztozott.

 

-f1ferrari.hu

 
Felipe
 
Felipe Massa
 
Interjúk Felipevel
 
Brazília
 
Kimi
 
Kimi Räikkönen
 
Interjúk Kimivel
 
Finnország
 
A 2008-as egyéni világbajnokság végeredménye

 1.Lewis Hamilton
2.Felipe Massa
3. Kimi Räikkönen
4.Robert Kubica
5.Fernando Alonso
6.Nick Heidfeld
7.Heikki Kovalainen
8.Sebastian Vettel
9.Jarno Trulli
10.Timo Glock
11.Mark Webber
12.Nelsinho Piquet
13.Nico Rosberg
14.Rubens Barrichello
15.Kazuki Nakajima
16.David Coulthard
17.Sebastien Bourdais
18.Jenson Button
19.Giancarlo Fisichella
20.Adrian Sutil
21.Takuma Sato
22.Anthony Davidson

 

 
A 2008-as csapat VB végeredménye

1.Ferrari
2.McLaren
3.BMW
4.Renault
5.Toyota
6.STR-Ferrari
7.Red Bull-Renault
8.Williams-Toyota
9.Honda
10.Force India-Ferrari
11.Super Aguri-Honda

 
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros