Felipe Massa&Kimi Räikkönen
Felipe Massa&Kimi Räikkönen
Versenynaptár 2009

Ausztrál Nagydíj:
2009. március 29.
Maláj Nagydíj:
2009. április 5.
Kínai Nagydíj:
2009. április 19.
Bahreini Nagydíj:
2009. április 26.
Spanyol Nagydíj:
2009. május 10.
Monacoi Nagydíj:
2009. május 24.
Török Nagydíj:
2009. június 7.
Brit Nagydíj:
2009. június 21.
Német Nagydíj:
2009. július 12.
Magyar Nagydíj:
2009. július 26.
Európa Nagydíj:
2009. augusztus 23.
Belga Nagydíj:
2009. augusztus 30.
Olasz Nagydíj:
2009. szeptember 13.
Szingapúri Nagydíj:
2009. szeptember 27.
Japán Nagydíj:
2009. október 4.
Brazil Nagydíj:
2009. október 18.
ABU DHABI Nagydíj:
2009. november 1.

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hányan vagyunk?
Indulás: 2007-10-10
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Forma 1
 
Ferrari
 
Az aktív pilóták hivatalos oldala
 
Csapatok hivatalos honlapja
 
Szavazás
Ki a kedvenc pilótád?

Kimi Räikkönen
Felipe Massa
Lewis Hamilton
Fernando Alonso
Heikki Kovalainen
Sebastian Vettel
Robert Kubica
Valaki más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Kimi és Felipe eredményei 2008-ban
 
Kimi és Felipe legutóbbi eredménye

Brazília:

Räikkönen: 6.

Fisichella: 11.

 
-Életrajz

Születési név: Felipe Massa

Születési idő: 1981.ápr.25.

Születési hely: Sao Paulo (Brazília)

Nemzetiség: brazil

Család:
anyja: Ana Elena
apja: Lewis Antonio Massa
öccse: Eduardo Massa

Nővére: Fernanda Massa

Családi állapot: házas, felesége Rafaela Bassi

Testmagasság: 166 cm

Kedvencei:

Kedvenc versenypálya: Spa, Suzuka

Kedvenc film: Pretty Woman

Kedvenc zene: mindent meghallgat

Hobby: sport, futball, Playstation, vásárlás...

 

A Formula–1 előtt:

Felipe Massa kilencéves korában kezdett el gokartozni São Paulóban. Első szezonjában a negyedik helyen végzett a Paulista Micro A gokart bajnokságban. További hét éven keresztül gokartozott, legnagyobb sikere a brazil gokart bajnokságon megszerzett harmadik hely volt 1997-ben.

1998-ban kezdett el autókkal versenyezni, a brazil Formula Chevrolet sorozatban. Első szezonjában az ötödik helyen végzett, a következőben ő lett a bajnok – tíz futamon, három futamgyőzelemmel.

2000-ben Európába érkezett, hogy az olasz és az európai Formula Renault sorozatban versenyezzen. Mindkét sorozatban azonnal megnyerte a bajnokságot – a Cram Competition színeiben nyolc versenyt nyert a szezon során.

2001-ben a Formula–3000-es Euro-szériában folytatta pályafutását, ahol a Draco Competitionnel nyolc futamból hatot nyert meg, és ez természetesen a bajnoki címet is jelentette számára. Néhány verseny erejéig részt vett az Európai Túraautó Bajnokságban (ETC) is az Alfa Romeóval. Teljesítményére felfigyelt a Forma–1-es Sauber-Petronas csapat, amely tesztelési lehetőséget ajánlott neki, és 2002-re szerződtette csapatába.

 

A Formula–1-ben:

Sauber

A 2002-es szezonban Massa 4 pontot szerzett, és a bajnokság tizenkettedik helyén végzett a Sauber színeiben. Csapattársa, Nick Heidfeld tizedik volt 7 ponttal. A brazil versenyző gyors volt, ám sokszor hibázott, megpördült, így 2003-ra nem kapott újabb szerződést. A Ferrari vezetői azonban úgy vélték, hogy tehetséges, így felkarolták, és a 2003-as szezont a maranellói csapatnál tölthette tesztpilótaként. Ez az év sokat jelentett a fiatal brazil pilóta számára: sikerült csökkenteni a hibaszázalékát, és fejlődött az autó műszaki megértése, beállítása terén is. Massa menedzselését a Ferrari csapatfőnökének fia, Nicolas Todt vállalta.

2004-ben a Ferrari ösztönzésére a Sauber ismét leszerződtette Massát versenyezni. Ebben a szezonban 12 pontot gyűjtött, és a tizenkettedik helyet szerezte meg a bajnokságban. Csapattársa, Giancarlo Fisichella 22 ponttal tizenegyedik lett.

2005-ben az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve lett Massa csapattársa. A brazil általában gyorsabbnak bizonyult a kanadainál, és a világbajnoki pontversenyben is megelőzte: Massa 11 ponttal tizenharmadik lett, Villeneuve 9 ponttal tizennegyedik.

Ferrari

2006

A 2005-ös szezon során a Ferrari egyik versenyzője, Rubens Barrichello váratlanul úgy döntött, hogy nem tölti ki 2006 végéig szóló szerződését a csapatnál, hanem a Hondához szerződik. A Ferrari számára kézenfekvő helyettes volt Massa, akinek évek óta egyengették pályafutását. A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon már a második rajtkockából indulhatott, Schumacher mögül. A versenyen egy kipördülés majd a boxkiállásnál történt problémák miatt csak a kilencedik lett. Malajziában rajtbüntetés miatt a 21. helyről indulva az ötödik helyen ért be, csapattársa előtt. Első dobogós helyezését az Európai Nagydíjon érte el. A szezon második felében beérte a pontversenyben Fisichellát és a harmadik helyen végzett a világbajnokságban 80 ponttal. Massa az évben sokszor segített csapattársának, Michael Schumachernek megnyerni a versenyt, ő maga Törökországban szerezte meg pályafutása első győzelmét, majd Interlagosban, hazai pályán is első lett. Ezen a futamon a Ferrari megengedte, hogy Massa a hagyományos piros helyett nemzeti színű overallban versenyezhessen. Miután Michael Schumacher Monzában bejelentette visszavonulását, a csapat egyúttal nyilvánosságra hozta a 2007-es pilótafelállását: Massával 2008-ig szerződést hosszabbítottak, míg a brazil csapattársa a finn Kimi Räikkönen lett.

2006-os remek szerepléséért 2007-ben megkapta a Lorenzo Bandini trófeát.

2007

 

2007-ben a csapattársa, Kimi Räikkönen világbajnok lett, ő pedig a 94 ponttal a 4. helyen végzett a bajnokságban. Ausztráliában technikai problémák miatt az utolsó helyről kényszerült indulni, a versenyen hatodik lett. A Maláj Nagydíjon a pole-ból indult de mindkét McLaren megelőzte. Amikor vissza akarta előzni Hamiltont, kicsúszott az egyik kanyarban és Heidfeld mögé, az ötödik helyre esett vissza. A verseny végéig nem is tudott javítani pozícióján. A gyenge kezdés után a Bahreini hétvégén egyértelműen dominálta: a pole-ból megnyerte a versenyt, majd ugyanez következett Barcelonában is. Monacóban nem tudta tartani a McLarenek tempóját, a harmadik lett. Kanadában Giancarlo Fisichella-val együtt kizárták, mert nem vették figyelembe a boxkijáratnál a piros lámpát. Ezt egy harmadik, majd egy második hely követte az Egyesült Államokban és a Francia Nagydíjon. Silverstone-ban a boxutcából kellett rajtolnia, mert autója lefulladt a rajtnál. A verseny végéig au ötödik helyre jött fel. A kaotikus Európai Nagydíjat sokáig vezette, míg az utolsó körökben meg nem előzte Fernando Alonso. A Hungaroringen csak a 13. helyen végzett pont nélkül. Törökországban az első helyről indulva nyert csapattársa előtt. Monzában már a 10. körben búcsúzni kényszerült a felfüggesztés hibája miatt, majd Belgiumban második lett Räikkönen mögött. A Japán Nagydíjon a Ferrari versenyzői intermediate gumiabroncsokkal rajtoltak el a kötelező esős gumik helyett, emiatt ki kellett állniuk kereket cserélni, és mindkettő versenyzőnek ezzel elszálltak győzelmi esélyei. Massa, aki még boxutca áthajtásos büntetést is kapott, az utolsó körben látványos csatát vívott Kubicával a hatodik helyért, amit meg is szerzett. Kínában harmadik lett Räikkönen és Alonso mögött. Az utolsó Brazil Nagydíjon a két mcLarenes és finn csapattársa volt esélyes az egyéni világbajnoki címre, a brazil már nem. Massa megszerezte a pole pozíciót, de a versenyen elengedte csapattrását, hozzásegítve őt a világbajnoki címhez. A hazai pályán versenyző brazil a második lett. A Ferrari megnyerte a konstruktőri vb-t, miután a Mclarent kizárták a konstruktőri bajnokságból.

Három futamgyőzelmet szerzett, Bahreinben, Spanyolországban és Törökországban, hatszor indult a pole pozícióból.

2008

 

Massa 2008-ban hat futamot nyert (Szahír, Isztambul, Magny-Cours, Valencia, Spa-Francorchamps, Interlgos) és ugyanennyiszer rajtolt pole pozícióból. A 2008-as Ausztrál Nagydíjon a start után az első kanyarban önhibájából neki pördült a falnak, lésőbb műszaki hiba miatt kiesett, pedig a 4. helyről indult, és a téli teszteken is jól teljesített. A Maláj Nagydíjon a pole-ból indult, de a második pozícióban megpördült és kiesett. A verseny után többen bírálták Massa teljesítményét, mondván, hogy a kipörgésgátló és egyéb segédeszközök betiltása után nem képes megfelelően uralni az autót. Választ adva a kétkedőknek, a soron következő Bahreini Nagydíjon messze a leggyorsabb volt a szabadedzéseken és alig maradt le az első rajtkockáról. A versenyen már az első körben az élre állt, és magabiztosan nyert, első 2008-as pontjait megszerezve. A következő nagydíjon a harmadik helyről indulva ezüstérmes lett, Räikkönen mögött. Törökországban, ahol a megelőző két évben megnyerte a versenyt, ismét jó esélyekkel indult. Az időmérőn megszerezte a pole pozíciót, a versenyen a harmadik helyről induló, Lewis Hamilton végig a nyomában volt. Könnyebb autójával az első boxkiállások után meg is előzte, de nem tudott elegendő előnyt szerezni ahhoz, hogy előtte maradjon. Massa zsinórban harmadszor is menyerte a Török Nagydíjat, és fölzárkózott a világbajnokság második helyére, Räikkönen mögé, ahonnan visszaszorult a harmadikra a Monacói Nagydíj után. A hercegségben megnyerte az időmérő edzést és az esős futamot is vezette az elején, de hibájának (kicsúszott a St. Dévote-kanyarban) és a csapat bokszutcai bakijának köszönhetően csak a harmadik lett.

A Kanadai Nagydíjon jelentős hátrányba került, amikor a Safety Car-os időszak alatt végrehajtott tömeges boxkiállások során Räikkönennel együtt állt ki, de őt nem tudták megtankolni. Räikkönen nem sokkal később kiesett, miután Hamilton a boxutca kijáratánál hátulról nekiütközött, Massa pedig a következő körben kénytelen volt újra kiállni üzemanyagért. A mezőny végéről, szép előzésekkel (egy alkalommal, a hajtűkanyarnál egyszerre két autót is megelőzött) az 5. helyre tudott fölzárkózni. Az így szerzett pontjaival, először az évad során, Räikkönen elé került a pontversenyben. A futamot megnyerő Robert Kubica azonban mindkettejüket megelőzte. Franciaországban a pole Räikkönené lett. A versenyen a második helyen haladt, amikor csapattársa kipufogóproblémák miatt lelassult és így megelőzhette. Massa pályafutása során először állt az élre a világbajnoki pontversenyben. 1993 óta először fordult elő, hogy brazil van az élen a világbajnokságban.

A Brit Nagydíjon a csapat hibája miatt csak a 9. rajthelyet szerezte meg, és az első körben megpördült, így visszaesett az utolsó helyre. A verseny alatt végig szenvedett, rengetegszer pördült még meg, és a versenyt csak az utolsó, 13. helyen, két kör hátrányban fejezte be. Ezzel a világbajnokságban utolérte a versenyt megnyerő Hamilton, és a negyedik helyen célbaérő Räikkönen, így hármas holtverseny alakult ki. A Német Nagydíjon a második rajtkockát szerezte meg, a versenyen a harmadik lett, mivel megelőzte honfitársa, Nelsinho Piquet, aki a Safety Car fázis előtt állt ki a boxba, rengeteg pozíciót nyerve ezzel.
A Magyar Nagydíjon a 3. helyről lerajtolta a két McLarent, majd a verseny nagy részében vezetett, de 3 körrel a vége előtt a motorja füstölve megadta magát. Massa teljesítette a verseny 90%-át, ezért értékelték a 17. helyre. A világbajnokságban visszaesett a 3. helyre, csapattársa mögé, aki a versenyen a harmadik lett.
Az Európai Nagydíjon, az új valenciai pályán rajt-cél győzelmet aratott, ami teljes mértékben kárpótolta a Hungaroringi fiaskóért. Ezzel a győzelemmel 6 pontra jött fel Hamilton mögé.
A Belga Nagydíjat Räikkönen kicsúszásának és Hamilton 25 másodperces büntetésének köszönhetően megnyerte.
Az esős Olasz Nagydíjon a 6. helyről indult és ugyanitt fejezte be a versenyt, maga mögött tartva Lewis Hamiltont.
Szingapúrban, a Formula–1 első éjszakai edzésén megszerezte a pole pozíciót. A futamon az élen haladt, amikor Nelsinho Piquet balesete miatt Safety Cart-t küldtek be, ami mögül mindenki egyszerre jött ki tankolni. A jelzőrendszer hibájából túl korán indult el és magával rántotta az üzemanyagtömlőt, amit a boxutca végéig húzott. Csak jelentős időveszteséggel tudott visszaállni, ráadásul a verseny végén meg is pördült, így pont nélkül, 13.-ként fejezte be a nagydíjat. A versenyen Hamilton harmadik lett és így hat ponttal növelte előnyét. A Japán Nagydíjon csak az 5. helyről indulhatott. A verseny elején a rajtnál visszaesett Hamilton megelőzte, de összeütköztek és utóbbi meg is pördült. Hamilton a mezőny végére tudott visszaállni, míg Massa továbbhaladt, de nem sokkal később boxutca-áthajtásos büntetést kapott Hamilton meglökéséért. A mezőny hátsó feléből kapaszkodott vissza, amikor ütközött a boxból éppen kihajtó Bourdais-val. Ezúttal ő állt keresztbe a pályán, de folytatni tudta a versenyt és a leggyorsabb kört is megfutva, a 8. helyen ért célba. Massa a nagydíj után tagadta a felelősségét mindkét esetben. Bourdais az ütközésért utólag 25 másodperces büntetést kapott, így Massa feljött a 7. helyre, 5 pontosra csökkentve a hátrányát a pontot nem szerző Hamiltonnal szemben. A Kínai Nagydíjon a 3. helyről indult, ebben a pozícióban versenyzett végig, míg nem a verseny vége fele Räikkönen elengedte így a 2. helyen ért célba. A futamot Hamilton nyerte, így az utolsó, Brazil Nagydij előtt a brit előnye 7 pont volt. Massa könnyedén győzött hazai versenyén, míg Lewis Hamiltont az utolsó körökben megelőzte Sebastian Vettel, aki a hatodik helyre szorult vissza, és ebben a befutási sorrendben a brazil lett volna a világbajnok. Hamiltonnak sikerült az utolsó előtti kanyarban megelőznie a száraz pályára való gumikkal küszködő Timo Glockot, így a brit egy pont előnnyel megnyerte a 2008-as vb-t. Massa második lett 97 ponttal.

 
Felipe
 
Felipe Massa
 
Interjúk Felipevel
 
Brazília
 
Kimi
 
Kimi Räikkönen
 
Interjúk Kimivel
 
Finnország
 
A 2008-as egyéni világbajnokság végeredménye

 1.Lewis Hamilton
2.Felipe Massa
3. Kimi Räikkönen
4.Robert Kubica
5.Fernando Alonso
6.Nick Heidfeld
7.Heikki Kovalainen
8.Sebastian Vettel
9.Jarno Trulli
10.Timo Glock
11.Mark Webber
12.Nelsinho Piquet
13.Nico Rosberg
14.Rubens Barrichello
15.Kazuki Nakajima
16.David Coulthard
17.Sebastien Bourdais
18.Jenson Button
19.Giancarlo Fisichella
20.Adrian Sutil
21.Takuma Sato
22.Anthony Davidson

 

 
A 2008-as csapat VB végeredménye

1.Ferrari
2.McLaren
3.BMW
4.Renault
5.Toyota
6.STR-Ferrari
7.Red Bull-Renault
8.Williams-Toyota
9.Honda
10.Force India-Ferrari
11.Super Aguri-Honda

 
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?