Felipe Massa&Kimi Räikkönen
Felipe Massa&Kimi Räikkönen
Versenynaptár 2009

Ausztrál Nagydíj:
2009. március 29.
Maláj Nagydíj:
2009. április 5.
Kínai Nagydíj:
2009. április 19.
Bahreini Nagydíj:
2009. április 26.
Spanyol Nagydíj:
2009. május 10.
Monacoi Nagydíj:
2009. május 24.
Török Nagydíj:
2009. június 7.
Brit Nagydíj:
2009. június 21.
Német Nagydíj:
2009. július 12.
Magyar Nagydíj:
2009. július 26.
Európa Nagydíj:
2009. augusztus 23.
Belga Nagydíj:
2009. augusztus 30.
Olasz Nagydíj:
2009. szeptember 13.
Szingapúri Nagydíj:
2009. szeptember 27.
Japán Nagydíj:
2009. október 4.
Brazil Nagydíj:
2009. október 18.
ABU DHABI Nagydíj:
2009. november 1.

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hányan vagyunk?
Indulás: 2007-10-10
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Forma 1
 
Ferrari
 
Az aktív pilóták hivatalos oldala
 
Csapatok hivatalos honlapja
 
Szavazás
Ki a kedvenc pilótád?

Kimi Räikkönen
Felipe Massa
Lewis Hamilton
Fernando Alonso
Heikki Kovalainen
Sebastian Vettel
Robert Kubica
Valaki más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Kimi és Felipe eredményei 2008-ban
 
Kimi és Felipe legutóbbi eredménye

Brazília:

Räikkönen: 6.

Fisichella: 11.

 
-A siker útján

A Formula–1 előtt:

Felipe Massa kilenc esztendős korában gokartozással kezdte az autóversenyzői pályafutását São Paulóban. Az ifjú versenyző már az első szezonjában a negyedik helyen végzett a Paulista Micro A gokart bajnokságban. További hét éven keresztül volt gokart versenyző, a legjobb eredménye egy harmadik hely volt 1997-ben.

1998-ban komolyabban kezdett foglalkozni az autóversenyzéssel a brazil Formula Chevrolet sorozatban. Első szezonjában az ötödik helyen végzett, a következő idényben pedig a fiatal versenyző megnyerte a bajnokságot. Tíz futam közül három futamgyőzelmet produkált abban a szezonban. Ez egy szenzációs teljesítmény volt Felipe Massától, hiszen még eléggé zöldfülűnek számított a sorozatban. 2000-ben a brazil pilóta Európába érkezett, hogy az olasz és az európai Formula Renault sorozatban versenyezzen. Már az első szezonban mind a két sorozat bajnoki címét elhódította, a Cram Competition színeiben pedig nyolc versenyt nyert a szezon során. 2001-ben a Formula–3000-es Euro-szériában folytatta pályafutását, ahol a Draco Competitionnel nyolc futamból hatot nyert meg, és ez természetesen a bajnoki címet is jelentette számára. Néhány verseny erejéig részt vett az Európai Túraautó Bajnokságban (ETC) is az Alfa Romeóval. Teljesítményére felfigyelt a Formula-1-es Sauber-Petronas csapat, amely tesztelési lehetőséget ajánlott neki, majd a 2002-es szezonra versenyzői szerződést kapott.

A Formula–1-ben:

A szezon során 4 pontot szerzett csapatának, és a tizenkettedik helyen végzett a pontversenyben. Massa gyors volt, ám sokat hibázott és állandóan megpördült, így a 2003-as esztendőre nem hosszabbították meg a szerződését. A Ferrari vezetősége azonban úgy vélte, van benne fantázia, így felkarolták az ifjú versenyzőt, és a 2003-as szezont a maranellói csapatnál tölthette tesztpilótaként. Ez az év nagyon sokat jelentett a fiatal brazil számára, hiszen sikerült csökkenteni a hibaszázalékát, és fejlődött az autó beállítása terén is. Massa menedzselését a Ferrari csapatfőnökének fia, Nicolas Todt vállalta. 2004-ben a ferrari indíttatására a Sauber-Petronas csapat újra leszerződött a brazil pilótával. Ebben a szezonban 12 pontot gyűjtött, és a tizenkettedik helyen végzett a bajnokságban. Csapattársa, Giancarlo Fisichella a tizenegyedik lett. 2005-ben az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve lett Massa csapattársa. A brazil általában gyorsabbnak bizonyult a kanadainál, és a világbajnoki pontversenyben is megelőzte.

2005-ban Rubens Barrichello váratlanul úgy döntött, hogy nem tölti ki 2006 végég szóló szerződését a Ferrari színeiben, hanem a Hondához szerződik. A csapat számára kézenfekvő volt, hogy Massa lesz a második számú pilóta, akinek már évek óta egyengették a pályafutását. Massa az évben sokszor segítette csapattársát, Michael Schumachert, hogy megnyerje a versenyt, ő maga Törökországban szerezte meg pályafutása első győzelmét, majd Interlagosban, hazai pályán is első lett. Ezen a futamon a Ferrari megengedte, hogy Massa a hagyományos piros helyett nemzeti színű overálban versenyezhessen. Miután Michael Schumacher Monzában bejelentette visszavonulását, a csapat egyúttal nyilvánosságra hozta a 2007-es pilótafelállását. Massával 2008-ig szerződést hosszabbítottak, míg a brazil csapattársa a finn Kimi Räikkönen lett.

2007-ben Massa csapattársa, a finn Kimi Räikkönen világbajnok lett, ő pedig a 4. helyen végzett a bajnokságban. Massa a szezonban három futamgyőzelmet szerzett, Bahreinben, Spanyolországban és Törökországban, és hatszor indulhatott a pole pozícióból. Egyszer esett ki, Olaszországban, technikai hiba miatt. Kanadában Giancarlo Fisichella-val együtt kizárták, mert nem vették figyelembe a boxkijáratnál a piros lámpát. Az utolsó Brazil Nagydíjon a két McLarenes és finn csapattársa volt esélyes az egyéni világbajnoki címre, a brazil már nem. Massa megszerezte a pole pozíciót, de a versenyen „csak” második lett. A Ferrari megnyerte a konstruktőri Vb-t, miután a Mclarent kizárták a konstruktőri bajnokságból.

2008-ban Massa az Ausztrál Nagydíjon műszaki okok miatt kiállni kényszerült, pedig a negyedik helyről kezdhette a futamot. A Maláj Nagydíjon a pole-ból indult, de megpördült és kiesett. A verseny után többen bírálták Massa teljesítményét, mondván, hogy a kipörgésgátló és egyéb segédeszközök betiltása után nem képes megfelelően uralni az autót. A soron következő Bahreini Nagydíjon messze a leggyorsabb volt a szabadedzéseken és alig maradt le az első rajtkockáról. A versenyen már az első körben az élre állt, és magabiztosan nyert, és ezzel megszerezte első 2008-as pontjait.

A következő nagydíjon a harmadik helyről indulva ezüstérmes lett. Räikkönen győzelme révén a Ferrari zsinórban második kettős győzelmét ünnepelhette.

Törökországban, ahol a megelőző két évben megnyerte a versenyt, ismét jó esélyekkel indult. Az elsők között volt a szabadedzéseken, és az időmérőn a pole pozíciót is megszerezte. A versenyen a harmadik helyről induló, három-kiállásos taktikát alkalmazó Lewis Hamilton végig a nyomában volt. Könnyebb autójával az első boxkiállások után meg is előzte, de nem tudott elegendő előnyt szerezni ahhoz, hogy előtte maradjon. Massa zsinórban harmadszor is megnyerte a Török Nagydíjat, és fölzárkózott a világbajnokság második helyére, Räikkönen mögé, ahonnan visszaszorult a harmadikra a Monacói Nagydíj után. A hercegségben megnyerte az időmérő edzést és az esős futamot is vezette az elején, de Hamilton merész taktikájának és saját hibájának köszönhetően csak a harmadik lett.

Felipe Massa a Kanadai Nagydíjon jelentős hátrányba került, amikor is a Safety Car bejött a pályára. A tömeges boxkiállásoknál a két Ferrari egyszerre ált ki, és ezáltal Massát nem tudták rendesen megtankolni. Räikkönen nem sokkal később kiesett, miután Hamilton a boxutca kijáratánál hátulról nekiütközött, Massa pedig a következő körben kénytelen volt újra kiállni üzemanyagért. A mezőny végéről, szép előzésekkel az 5. helyre tudott fölzárkózni. Az így szerzett pontjaival, először az évad során, Räikkönen elé került a pontversenyben, de maradt harmadik, mert a futamot megnyerő Robert Kubica mindkettejüket megelőzte.

Franciaországban jól szerepelt a szabadedzéseken és az időmérőn is, a pole azonban Räikkönené lett. A versenyen a második helyen haladt, amikor csapattársa kipufogó-problémák miatt lelassult és így megelőzhette. Massa pályafutása során először az élre állt a világbajnoki pontversenyben.

A Brit Nagydíjon a csapat hibája miatt csak a 9. rajthelyet szerezte meg, és az első körben megpördült, így visszaesett az utolsó helyre. A verseny alatt végig szenvedett, és számtalanszor megpördült, és a versenyt csak az utolsó, 13. helyen, két kör hátrányban fejezte be. Ezzel a világbajnokságban utolérte a versenyt megnyerő Hamilton, és a negyedik helyen célba érő Räikkönen, így hármas holtverseny alakult ki. Hármuk közül Hamilton vette át a vezetést a világbajnokságban.

A Német Nagydíjon a második rajtkockát szerezte meg, a versenyen a harmadik lett.

A Magyar Nagydíjon a második sorból rajtolhatott a McLarenek mögül. A brazil pilóta lerajtolta az előle induló ellenfeleit. A verseny nagy részét Massa vezette, a csapat már gondolatban elkönyvelte a futamgyőzelmet, ám három körrel a leintés előtt Felipe Massa motorja a célegyenesben elfüstölt. Massa a versenytáv 90%-át teljesítette, így a 17. helyre rangsorolták. A motorhiba miatt a világbajnokságban visszaesett a 3. helyre, csapattársa mögé, aki a versenyen a harmadik lett.

Az Európai Nagydíjon, az új valenciai pályán rajt-cél győzelmet aratott, ami teljes mértékben kárpótolta a Hungaroringi fiaskóért. Ezzel a győzelemmel 6 pontra jött fel Hamilton mögé, viszont Kimi Raikkönen motorja elfüstölt a verseny utolsó szakaszában, hasonlóan, mint Massáé a Magyar Nagydíjon.

A Belga Nagydíjat Räikkönen kicsúszásának és Hamilton 25 másodperces büntetésének köszönhetően megnyerte.

Az esős Olasz Nagydíjon a 6. helyről indult és ugyanitt fejezte be a versenyt, maga mögött tartva Lewis Hamiltont. A futamot meglepetésre Sebastian Vettel nyerte.

Szingapúrban, a Formula–1 első éjszakai edzésén megszerezte a pole pozíciót. A futamon az élen haladt, amikor Nelsinho Piquet balesete miatt Safety Cart-t küldtek be, ami mögül mindenki egyszerre jött ki tankolni. A jelzőrendszer hibájából túl korán indult el és magával rántotta az üzemanyagtömlőt, amit a boxutca végéig húzott. Csak jelentős időveszteséggel tudott visszaállni, ráadásul a verseny végén meg is pördült, így pont nélkül, 13.-ként fejezte be a nagydíjat. A versenyt meglepetésre Fernando Alonso nyerte, Hamilton harmadik lett.

A Japán Nagydíjon csak az 5. helyről indulhatott. A verseny elején a rajtnál visszaesett Hamilton megelőzte, de összeütköztek és utóbbi megpördült. Csak a mezőny végére tudott visszaállni, míg Massa továbbhaladt, de nem sokkal később boxutca-áthajtásos büntetést kapott Hamilton meglökéséért. A mezőny hátsó feléből kapaszkodott vissza, amikor ütközött a boxból éppen kihajtó Bourdais-val. Ezúttal ő állt keresztbe a pályán, de folytatni tudta a versenyt és a leggyorsabb kör is megfutva, a 8. helyen ért célba. Massa a nagydíj után tagadta a felelősségét mindkét esetben. Bourdais az ütközésért utólag 25 másodperces büntetést kapott, így Massa feljött a 7. helyre, 5 pontosra csökkentve a hártányát a 12. helyen célbaérő, pontot nem szerző Hamiltonnal szemben.

A Kínai Nagydíjon a 3. helyről indult, és a 2. helyen ért célba. A futamot Lewis Hamilton nyerte, így az utolsó, Brazil Nagydij előtt az előnye 7 pont Felipe Massa előtt.

 
Felipe
 
Felipe Massa
 
Interjúk Felipevel
 
Brazília
 
Kimi
 
Kimi Räikkönen
 
Interjúk Kimivel
 
Finnország
 
A 2008-as egyéni világbajnokság végeredménye

 1.Lewis Hamilton
2.Felipe Massa
3. Kimi Räikkönen
4.Robert Kubica
5.Fernando Alonso
6.Nick Heidfeld
7.Heikki Kovalainen
8.Sebastian Vettel
9.Jarno Trulli
10.Timo Glock
11.Mark Webber
12.Nelsinho Piquet
13.Nico Rosberg
14.Rubens Barrichello
15.Kazuki Nakajima
16.David Coulthard
17.Sebastien Bourdais
18.Jenson Button
19.Giancarlo Fisichella
20.Adrian Sutil
21.Takuma Sato
22.Anthony Davidson

 

 
A 2008-as csapat VB végeredménye

1.Ferrari
2.McLaren
3.BMW
4.Renault
5.Toyota
6.STR-Ferrari
7.Red Bull-Renault
8.Williams-Toyota
9.Honda
10.Force India-Ferrari
11.Super Aguri-Honda

 
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?