-Hírek : Vettel győzelem - A Ferrari ismét nullázott |
Vettel győzelem - A Ferrari ismét nullázott
2009.04.19. 13:58
Az eső a Kínai Nagydíjat is végig uralta, de szerencsére Sanghajban nem volt olyan katasztrofális állapot, mint két hete Malajziában, és a biztonsági autó mögül elrajtolhatott a Forma-1-es mezőny. A futamot a végig uraló Sebastian Vettel nyerte csapattársa, Mark Webber és a brawnos Jenson Button előtt. A Ferrari ezúttal sem szerzett pontot.
A szombati időmérő után remek versenyre volt kilátás Kínában, érdekes lett volna megfigyelni, hogy a különböző taktikák közül melyik kamatozik majd leginkább. Erre azonban nem kerülhetett sor, hiszen a magyar idő szerint délelőtt 9 órás rajtkor szakadt az eső a sanghaji pálya térségében.
Az eső persze az izgalmaknak nem ártott, de például a rajtprocedúrát teljesen átalakította, ugyanis a mezőny a biztonsági autó mögött lódult neki az 56 körös távnak, túl rizikós lett volna simán elrajtoltatni a pilótákat.
A felvezető kör után még nyolc kört tett meg a mezőny a safety car mögött, majd ezt követően repülőrajttal vette kezdetét az igazi Kínai Nagydíj. Az eső ugyan csendesedett, de a pályán ideális körülményekről még nem beszélhettünk, az autók vízfüggönyt húztak maguk mögött, ami erőteljesen rontotta a hátul haladó látási viszonyait.
Lewis Hamilton ennek ellenére féktelen száguldásba kezdett. A brit megelőzte Räikkönent - aki később rádión a motorra panaszkodott -, majd Jarno Trullit megelőzve már ötödik volt. Ám a pályán álló víz megtréfálta a címvédőt, a McLaren kipördült, így Hamilton kezdhetett mindent előröl, visszaesett a 9. helyre.
Sébastien Buemi viszont remekül boldogult a viszontagságos körülmények között, a Toro Rosso újonca egészen az ötödik helyig kúszott előre.
Fernando Alonso időmérős remeklése hamar semmivé vált, a spanyolnak a repülőrajt után nem sokkal ki kellett állni a boxba, és csak a mezőny végén folytathatta. Így a két Red Bull Racing állt az élre. Vettelt senki sem zavarta, így a német folyamatosan nyúlt el üldözőitől. A súlyadatok nyilvánossá tétele után egyértelmű volt, hogy mindkét Red Bull előbb fog kiállni tankolni, mint a mögöttük haladó Brawn-duó.
Vettel a 16. körben állt ki első szervizelésére, és a harmadik helyre jött vissza Jenson Button és Rubens Barrichello mögé. Sokáig azonban nem vonatoztak egymás mögött, a 19. körben ugyanis ismét pályára küldték a biztonsági autót. A célegyenesre ráfordító kanyarban ugyanis Robert Kubica hátulról szabályosan felmászott Jarno Trulli Toyotájára. Az olasz egyébként is lassan vánszorgott a pályán, így viszont véget ért számára a kínai megpróbáltatás. Kubica a csattanás után rögtön be tudott hajtani új első szárnyért, de sok jóra már ő sem számíthatott ezen a napon. A BMW-Toyota randevú nyomán maradt némi alkatrész az aszfalton, emiatt parancsolták pályára a megkülönböztető jelzéssel közlekedő Mercedest.
A safety car mögött a Vettel, Button, Webber trió sorakozott fel, őket Räikkönen és Hamilton követte. Felipe Massa versenye viszont ekkor véget ért, a 3. helyen haladó Ferrari egyszerűen megállt a pályán, így a brazil biztosan nem fog pontot szerezni az egyelőre üres zsebbel szégyenkező olasz istállónak.
Miután Bernd Mayländer visszahajtott a boxba, Räikkönen is távolabb került a dobogótól, Hamilton ugyanis a verseny elején látott agresszív stílusát vette elő, és körbeautózta a finnt.
Az élbolyban Webber és Button szórakoztatta egymást - és főleg a nagyérdeműt -, látványos adok-kapok alakult ki az ausztrál és a brit között. Vettel mindeközben senkitől sem zavartatva szép csendesen növelte előnyét.
Nelsinho Piquet ezen a versenyen is gondoskodott arról, hogy a lapátra tételével kapcsolatos pletykákat lassan kész tényként kezelhessük, a brazil eleve a mezőny végéről rajtolt, ám a vizes aszfalton csak nehezen boldogult, egy alkalommal a pálya melletti, féktávokat jelző táblákat is átrendezte.
Kubica már a középmezőnyben autózott, amikor kényszerű okokból ismét ki kellett hajtania szerelőihez, BMW-jének orrkúpja ugyanis meglehetősen kacskán állt.
Az élről Vettel a 37. körben tudta le mai utolsó boxkiállását, és a harmadik helyen folytatta, de mivel az éppen vezető Webbernek és Buttonnak is hátra volt még egy kiállás, a német nyerő helyzetben volt. Főleg, miután a Red Bull Racing üdvöskéje még a pályán megelőzte Buttont.
A boxkiállások második körének teljesítése után Vettel vezetett csapattársa, Webber előtt, a dobogó harmadik fokára pedig jó eséllyel pályázott Jenson Button.
Az éllovas trió mögött Sébastien Buemi (!) autózott a negyedik helyen, de a svájci ifjoncnak még egyszer meg kellett látogatnia szerelőit. A McLarennek egy kettős pontszerzés is kinézett, de a Force India is történelmi esemény előtt állt, hiszen Adrian Sutil stabilan a hetedik helyen körözött, vagyis az indiai alakulat a pontszerzés küszöbén állt.
Piquet a boxutca bejáratában is megpörgette a Renault-t, amit a csapatfőnök Flavio Briatore enyhe, de semmiképpen sem sok jót ígérő fejcsóválással nyugtázott.
Hamilton a hajrában többször is kicsúszott, így az ötödikről visszaesett a hetedik helyre. A Force India időközben elbúcsúzhatott a pontszerzéstől, mivel Sutil csúnyán összetörte a Mercedes motorral hajtott autót.
Az utolsó körökben a fentebb említetteket leszámítva nem történt jelentős változás, vagyis Sebastian Vettel mögött Mark Webber masírozott be a célba, azaz a Red Bull Racing megszerezte első futamgyőzelmét a Forma-1-ben, ami ráadásul rögtön kettős siker lett. Az energiaitalos istálló ötödik évét tölti a sorozatban.
Az idei első két futamot megnyerő Jenson Buttonnak a harmadik versenyen be kellett érnie a harmadik helyezéssel, de emiatt biztosan nem bánkódik a brit sem, hiszen ezzel megszilárdította vezető helyét a pilóták pontversenyében. Button csapattársa, Rubens Barrichello negyedikként hasított át a célvonalon, így a Brawn GP Kínában is szenzációs hétvégét zárt.
Az ötödik-hatodik pozíció is páros csomagban kelt el, a McLaren-Mercedes pilótái, Kovalainen-Hamilton sorrendben kaparintották meg ezeket az értékes helyezéseket. A maradék pontokon Timo Glock és Sébastien Buemi osztozott.
Fernando Alonso a második helyről rajtolhatott, de csak kilencedik lett. A spanyol mögött Kimi Räikkönen ért célba, de ez a mai nap csak tovább mélyítette a gödröt, amibe a Ferrari szekere idén beleragadt.
-f1ferrari.hu
|