Felipe Massa&Kimi Räikkönen
Felipe Massa&Kimi Räikkönen
Versenynaptár 2009

Ausztrál Nagydíj:
2009. március 29.
Maláj Nagydíj:
2009. április 5.
Kínai Nagydíj:
2009. április 19.
Bahreini Nagydíj:
2009. április 26.
Spanyol Nagydíj:
2009. május 10.
Monacoi Nagydíj:
2009. május 24.
Török Nagydíj:
2009. június 7.
Brit Nagydíj:
2009. június 21.
Német Nagydíj:
2009. július 12.
Magyar Nagydíj:
2009. július 26.
Európa Nagydíj:
2009. augusztus 23.
Belga Nagydíj:
2009. augusztus 30.
Olasz Nagydíj:
2009. szeptember 13.
Szingapúri Nagydíj:
2009. szeptember 27.
Japán Nagydíj:
2009. október 4.
Brazil Nagydíj:
2009. október 18.
ABU DHABI Nagydíj:
2009. november 1.

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hányan vagyunk?
Indulás: 2007-10-10
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Forma 1
 
Ferrari
 
Az aktív pilóták hivatalos oldala
 
Csapatok hivatalos honlapja
 
Szavazás
Ki a kedvenc pilótád?

Kimi Räikkönen
Felipe Massa
Lewis Hamilton
Fernando Alonso
Heikki Kovalainen
Sebastian Vettel
Robert Kubica
Valaki más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Kimi és Felipe eredményei 2008-ban
 
Kimi és Felipe legutóbbi eredménye

Brazília:

Räikkönen: 6.

Fisichella: 11.

 
-Hírek
-Hírek : Vettel győzelem - A Ferrari ismét nullázott

Vettel győzelem - A Ferrari ismét nullázott

  2009.04.19. 13:58

Az eső a Kínai Nagydíjat is végig uralta, de szerencsére Sanghajban nem volt olyan katasztrofális állapot, mint két hete Malajziában, és a biztonsági autó mögül elrajtolhatott a Forma-1-es mezőny. A futamot a végig uraló Sebastian Vettel nyerte csapattársa, Mark Webber és a brawnos Jenson Button előtt. A Ferrari ezúttal sem szerzett pontot.


A szombati időmérő után remek versenyre volt kilátás Kínában, érdekes lett volna megfigyelni, hogy a különböző taktikák közül melyik kamatozik majd leginkább. Erre azonban nem kerülhetett sor, hiszen a magyar idő szerint délelőtt 9 órás rajtkor szakadt az eső a sanghaji pálya térségében.

Az eső persze az izgalmaknak nem ártott, de például a rajtprocedúrát teljesen átalakította, ugyanis a mezőny a biztonsági autó mögött lódult neki az 56 körös távnak, túl rizikós lett volna simán elrajtoltatni a pilótákat.

A felvezető kör után még nyolc kört tett meg a mezőny a safety car mögött, majd ezt követően repülőrajttal vette kezdetét az igazi Kínai Nagydíj. Az eső ugyan csendesedett, de a pályán ideális körülményekről még nem beszélhettünk, az autók vízfüggönyt húztak maguk mögött, ami erőteljesen rontotta a hátul haladó látási viszonyait.

Lewis Hamilton ennek ellenére féktelen száguldásba kezdett. A brit megelőzte Räikkönent - aki később rádión a motorra panaszkodott -, majd Jarno Trullit megelőzve már ötödik volt. Ám a pályán álló víz megtréfálta a címvédőt, a McLaren kipördült, így Hamilton kezdhetett mindent előröl, visszaesett a 9. helyre.

Sébastien Buemi viszont remekül boldogult a viszontagságos körülmények között, a Toro Rosso újonca egészen az ötödik helyig kúszott előre.

Fernando Alonso időmérős remeklése hamar semmivé vált, a spanyolnak a repülőrajt után nem sokkal ki kellett állni a boxba, és csak a mezőny végén folytathatta. Így a két Red Bull Racing állt az élre. Vettelt senki sem zavarta, így a német folyamatosan nyúlt el üldözőitől. A súlyadatok nyilvánossá tétele után egyértelmű volt, hogy mindkét Red Bull előbb fog kiállni tankolni, mint a mögöttük haladó Brawn-duó.

Vettel a 16. körben állt ki első szervizelésére, és a harmadik helyre jött vissza Jenson Button és Rubens Barrichello mögé. Sokáig azonban nem vonatoztak egymás mögött, a 19. körben ugyanis ismét pályára küldték a biztonsági autót. A célegyenesre ráfordító kanyarban ugyanis Robert Kubica hátulról szabályosan felmászott Jarno Trulli Toyotájára. Az olasz egyébként is lassan vánszorgott a pályán, így viszont véget ért számára a kínai megpróbáltatás. Kubica a csattanás után rögtön be tudott hajtani új első szárnyért, de sok jóra már ő sem számíthatott ezen a napon. A BMW-Toyota randevú nyomán maradt némi alkatrész az aszfalton, emiatt parancsolták pályára a megkülönböztető jelzéssel közlekedő Mercedest.

A safety car mögött a Vettel, Button, Webber trió sorakozott fel, őket Räikkönen és Hamilton követte. Felipe Massa versenye viszont ekkor véget ért, a 3. helyen haladó Ferrari egyszerűen megállt a pályán, így a brazil biztosan nem fog pontot szerezni az egyelőre üres zsebbel szégyenkező olasz istállónak.

Miután Bernd Mayländer visszahajtott a boxba, Räikkönen is távolabb került a dobogótól, Hamilton ugyanis a verseny elején látott agresszív stílusát vette elő, és körbeautózta a finnt.

Az élbolyban Webber és Button szórakoztatta egymást - és főleg a nagyérdeműt -, látványos adok-kapok alakult ki az ausztrál és a brit között. Vettel mindeközben senkitől sem zavartatva szép csendesen növelte előnyét.

Nelsinho Piquet ezen a versenyen is gondoskodott arról, hogy a lapátra tételével kapcsolatos pletykákat lassan kész tényként kezelhessük, a brazil eleve a mezőny végéről rajtolt, ám a vizes aszfalton csak nehezen boldogult, egy alkalommal a pálya melletti, féktávokat jelző táblákat is átrendezte.

Kubica már a középmezőnyben autózott, amikor kényszerű okokból ismét ki kellett hajtania szerelőihez, BMW-jének orrkúpja ugyanis meglehetősen kacskán állt.

Az élről Vettel a 37. körben tudta le mai utolsó boxkiállását, és a harmadik helyen folytatta, de mivel az éppen vezető Webbernek és Buttonnak is hátra volt még egy kiállás, a német nyerő helyzetben volt. Főleg, miután a Red Bull Racing üdvöskéje még a pályán megelőzte Buttont.

A boxkiállások második körének teljesítése után Vettel vezetett csapattársa, Webber előtt, a dobogó harmadik fokára pedig jó eséllyel pályázott Jenson Button.

Az éllovas trió mögött Sébastien Buemi (!) autózott a negyedik helyen, de a svájci ifjoncnak még egyszer meg kellett látogatnia szerelőit. A McLarennek egy kettős pontszerzés is kinézett, de a Force India is történelmi esemény előtt állt, hiszen Adrian Sutil stabilan a hetedik helyen körözött, vagyis az indiai alakulat a pontszerzés küszöbén állt.

Piquet a boxutca bejáratában is megpörgette a Renault-t, amit a csapatfőnök Flavio Briatore enyhe, de semmiképpen sem sok jót ígérő fejcsóválással nyugtázott.

Hamilton a hajrában többször is kicsúszott, így az ötödikről visszaesett a hetedik helyre. A Force India időközben elbúcsúzhatott a pontszerzéstől, mivel Sutil csúnyán összetörte a Mercedes motorral hajtott autót.

Az utolsó körökben a fentebb említetteket leszámítva nem történt jelentős változás, vagyis Sebastian Vettel mögött Mark Webber masírozott be a célba, azaz a Red Bull Racing megszerezte első futamgyőzelmét a Forma-1-ben, ami ráadásul rögtön kettős siker lett. Az energiaitalos istálló ötödik évét tölti a sorozatban.

Az idei első két futamot megnyerő Jenson Buttonnak a harmadik versenyen be kellett érnie a harmadik helyezéssel, de emiatt biztosan nem bánkódik a brit sem, hiszen ezzel megszilárdította vezető helyét a pilóták pontversenyében. Button csapattársa, Rubens Barrichello negyedikként hasított át a célvonalon, így a Brawn GP Kínában is szenzációs hétvégét zárt.

Az ötödik-hatodik pozíció is páros csomagban kelt el, a McLaren-Mercedes pilótái, Kovalainen-Hamilton sorrendben kaparintották meg ezeket az értékes helyezéseket. A maradék pontokon Timo Glock és Sébastien Buemi osztozott.

Fernando Alonso a második helyről rajtolhatott, de csak kilencedik lett. A spanyol mögött Kimi Räikkönen ért célba, de ez a mai nap csak tovább mélyítette a gödröt, amibe a Ferrari szekere idén beleragadt.

-f1ferrari.hu

 
Felipe
 
Felipe Massa
 
Interjúk Felipevel
 
Brazília
 
Kimi
 
Kimi Räikkönen
 
Interjúk Kimivel
 
Finnország
 
A 2008-as egyéni világbajnokság végeredménye

 1.Lewis Hamilton
2.Felipe Massa
3. Kimi Räikkönen
4.Robert Kubica
5.Fernando Alonso
6.Nick Heidfeld
7.Heikki Kovalainen
8.Sebastian Vettel
9.Jarno Trulli
10.Timo Glock
11.Mark Webber
12.Nelsinho Piquet
13.Nico Rosberg
14.Rubens Barrichello
15.Kazuki Nakajima
16.David Coulthard
17.Sebastien Bourdais
18.Jenson Button
19.Giancarlo Fisichella
20.Adrian Sutil
21.Takuma Sato
22.Anthony Davidson

 

 
A 2008-as csapat VB végeredménye

1.Ferrari
2.McLaren
3.BMW
4.Renault
5.Toyota
6.STR-Ferrari
7.Red Bull-Renault
8.Williams-Toyota
9.Honda
10.Force India-Ferrari
11.Super Aguri-Honda

 
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!